Ik had wel vaker gehoord van Bibliotheek 2.0 maar was er persoonlijk niet echt mee bezig dat is nu wel veranderd!!!
Door deze cursus gaat WEB 2.0 en Bibliotheek 2.0 echt leven, de vele toepassingen en mogelijkheden voor het bibliotheekwerk zijn eindeloos.
Het gaf me ook een trots gevoel om te zien hoe ons vak zich ontwikkelt heeft, jaren gelden waren er al collega's die pionierswerk hebben verricht.
Ze hebben krachten en deskundigheid gebundeld om internationaal en nationaal netwerken op te bouwen.
Onze bracheorganisatie heeft dit ook opgepikt en gestimuleerd.
Bibliotheek 2.0 is naar mijn mening een fysieke, digitale en virtuele
bibliotheek.
Communicatie en delen zijn hierbij sleutelwoorden,inzicht in de wensen van onze klanten en niet-klanten zijn ook hier onontbeerlijk.
Met name het gebruik van mobiele netwerken is iets waar we als bibliotheekorganisatie nog mee aan de gang moeten.
Rss, chat,blog en twitter kunnen we inzetten bij het actief benaderen van onze klanten,
In de communicatie is het erg belangrijk dat onze klanten op de hoogte zijn van deze mogelijkheden en via workshops en presentaties de mogelijkheid krijgen om kennis te maken met WEB 2.0.
Ik heb me zelf ook aangemeld bij Bibliotheek2.0.ning, op deze manier blijf je goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.
Ben het helemaal met je eens dat onze klanten ook op de hoogte moeten zijn van deze ontwikkelingen..anders communiceren we tegen ??.
BeantwoordenVerwijderenMaar ook de niet-klanten zijn van belang denk ik. Misschien kunnen we ze met deze nieuwe ontwikkelingen verrassen ??!.
Het moeilijke straks lijkt me: waar gaan we mee beginnen. Ik denk dat we ons niet overal zo in moeten storten, maar ook weer niet te lang moeten wachten. Dus er zijn nog heel veel vragen te beantwoorden komend jaar .
Fijn om te lezen dat door deze cursus het web 2.0. meer voor je is gaan leven. Dat is ook helemaal de bedoeling! En zoals je zelf al zegt kan je met alle mogelijkheden die er zijn op het web de bibliotheek steeds beter zichtbaar maken voor verschillende groepen. En eventueel ook voor groepen die nu nog geen klant zijn.
BeantwoordenVerwijderen