Na een aantal weken bezig te zijn geweest met Web 2.0 kom ik tot een aantal inzichten.
De toepassingen die ik voor ogen heb zijn zowel voor intern als extern gebruik.
Het bloggen is voor intern gebruik een handig en leuk communicatiemiddel, het delen van elkaars ervaringen werkt inspirerend en enthousiasmerend.
Het reageren op de blogs is een belangrijke component, je geeft feedback maar ontvangt deze ook terug, het lokt discussies uit die zeer interessant zijn.
Het delen, leren en informeren komen heel goed naar voren, zo hebben we met elkaar een digitaal platform geschapen.
Bij extern gebruik is een blog goed te gebruiken om klanten op de hoogte te houden van bv onze KopGroep Actviteiten en hen zelf mee te laten denken en praten over deze dienstverlening.
Een interactieve manier van evalueren en reageren,de klanten laten meedenken en ruimte geven voor suggesties.
Het gebruik van foto's is daarbij onontbeerlijk, het visuele aspect is erg belangrijk en foto's geven meteen een sfeerbeeld enb herkenning, wel met de opmerking van Karin dat je toestemming van personen moet hebben om te publiceren.
De toepassingen van RSS vind ik persoonlijk heel handig en efficiƫnt, ik maakte al vaker gebruik hiervan en dan met name op het gebied van de actualiteit.
Nu gebruik ik deze ook specifiek voor mijn werk, zo kan ik via Google reader al mijn feeds en abonnementen bekijken.
Google reader vind ik zeer prettig en handig om mee te werken, deze toepassing gebruik ik pas sinds dit traject en dit bevalt zeer goed.
Voor onze klanten zijn RSS feeds via onze website ook zeer handig, deze dan koppelen aan nieuwe aanwinsten, recensies, actviteiten en ander KopGroep nieuws.
WEB 2.0 biedt heel veel mogelijkheden voor KopGroep Bibliotheken, we hebben nog een weg te gaan maar de bewustwording is aanwezig en dat is heel belangrijk.
Hoe zou je het mee laten denken van klanten over jullie dienstverlening vorm willen geven met een weblog?
BeantwoordenVerwijderenIk zou klanten middels onze website en/of nieuwsbrief willen uitnodigen mee te denken over onze dienstverlening en hen uit te nodigen om via het blog hun reacties, meningen en/of suggesties te geven.
BeantwoordenVerwijderenZo kunnen wij ook weer reageren.