Chatten deed ik een paar jaar geleden behoorlijk intensief, een schoonzus
in de VS, familie in Limburg, vrienden op Curacao.
Na een tijd merkte ik dat het me ging benauwen om op een vaste tijd met elkaar te praten of als je bezig was allerlei berichten binnen te krijgen.
Als ik nu chat doe ik het meer op mijn eigen manier en laat me niet opjagen.
Voor 23 dingen heb ik me aangemeld bij Google Talk en deze gelinkt naar mijn blog.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken, Tiny is de enige die er tot nu toe mee
bezig is.
Chatten binnen ons werk lijkt me ook weer zinvol als informatie en communicatie instrument.
Klanten kunnen vragen stellen aan medewerkers, al dan niet in de front of backoffice.
Je kunt zo heel direct met elkaar communiceren, de voorwaarde is dan wel dat er medewerkers beschikbaar zijn die dit kunnen uitvoeren.
Omdat we allemaal een Gmail adres hebben chatten een aantal van de collega's daar.
BeantwoordenVerwijderenDat deden we voor die tijd ook al, vandaar.
Maar anders moeten we afspreken dat iedereen via Google Talk of Gmail gaat chatten?
Dat is zoals met alles.... TIJD. Dit lijkt een waardevolle manier om te communiceren met de klant, maar wie gaat dat doen? Wie heeft hier tijd voor? Want als je de chatfunctie aanbiedt moet ie ook bereikbaar zijn anders haken mensen direct weer af....
BeantwoordenVerwijderenOm chatten als communicatiemiddel voor klanten op te zetten dan moet hier zeker tijd voor worden gemaakt. Want zoals Anita al zegt moet de chatfunctie wel bereikbaar zijn. Niets is zo vervelend als een chatbox op een website te zien die nooit aan staat.
BeantwoordenVerwijderenUit de reactie van prodigieus begrijp ik dat jullie meerdere chatboxen gebruiken? Kijk dan eens naar Meebo.com want daar kan je meerdere chatboxen samenvoegen.