Deze toepassingen zijn me reeds bekend, Hyves gebruik ik al een paar jaar en Facebook en LinkedIn sinds twee jaar, maar erg actief ben ik niet.
Meestal gebruik ik het met familie en vrienden die ik door de afstand niet vaak kan zien en spreken of met vrienden of collega's die je lang niet meer gesproken heb en op deze wijze weer mee in contact komt.
Mijn zonen van 18 en 22 waren eerst vrij actief op Hyves maar je ziet nu een duidelijke verschuiving naar Facebook.
Zij delen ook veel via deze media, sociale contacten, muziek, filmpjes, uitnodingen voor feesten en foto's.
Ik merk dat ik vaker priveberichten verstuur omdat ik zeer kritisch ben over hetgene dat ik wil delen met iedereen.
Daarentegen heb ik ook ervaren hoe bijzonder het kan zijn om woorden
van troost en medeleven via deze communicatie middelen te ontvangen.
Hoe we deze netwerken kunnen gebruiken in ons bibliotheekwerk is me nog niet duidelijk.
Je kunt natuurlijk een Hyves of Facebook account aanmaken maar hoe bereik je
de klanten? Via een link vanaf onze website of nieuwsbrief?
Wat willen we hiermee bereiken, hoe zorgen we ervoor dat onze accounts interessant genoeg zijn?
Hoe je klanten bereikt met een Hyves of Facebook account? In Hyves of Facebook zelf! Het gaat erom dat je je klanten die daar actief zijn op zoekt op een plek waar ze veel komen.
BeantwoordenVerwijderenJa,uiteraard maar ik zou ook graag een zodanig account willen aanbieden dat klanten ons ook blijven bezoeken.
BeantwoordenVerwijderen